پردیس بینالمللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن شرکتهای دانشبنیان سلامت استان تهران تفاهمنامه همکاری منعقد کردند.
این تفـاهمنامه با حضور مديران و نمايندگان دانشگاه صنعتي اميركبير و انجمن شرکتهای دانشبنیان حوزه سلامت استان تهران با هدف استفـاده بهینه از ظـرفـیتها و توانمنـدیهای علـمی، آموزشی، پژوهـشی، فنـاوری و نـوآوری پردیس بینالمللی كیش دانشگاه و همچنين ظرفیتها و امكانات مدیریتی و تخصصی انجمن در راستای ایجاد و گسترش زمینههای همکاری در سطح ملی و بینالمللی منعقد شد.
همكاری و تعامل در زمینه استقرار، فعالیت و جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی با تأکید بر تجاریسازی بینالمللی، تقویت صادرات محصولات و خدمات شرکتهای خلاق، دانشبنیان و نوآور و همچنين فعاليت مشترك در راستاي انجام پروژههای مرتبط با فناوریها و نوآوریهای حوزه سلامت از محورهای اصلي این تفاهمنامه است.
در این تفاهمنامه بر همكاری و تعامل در راهاندازی شتابدهنده مكمل و تخصصی بینالمللی با تمركز بر صادرات محصولات دانشبنیان حوزه سلامت از طریق ارائه خدمات مشاورهای و منتورینگ توسط كارشناسان، مشاوران، مدیران و اساتید خبره طرفین تأکید گرديد.
دکتر حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوري دانشگاه در مراسم امضا تفاهمنامه، همکاری پردیس بینالمللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن شرکتهای دانشبنیان سلامت استان تهران گفت: در حال حاضر بیش از 288 شرکت فناور و دانشبنیان در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. وی تأکید نمود برج سوم فناوری دانشگاه تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید و برج شماره 4 فناوری دانشگاه نیز با مشارکت کامل بخش خصوصی در حال احداث است. ايشان بر لزوم بهرهمندي از امكانات و تسهيلات مطقه آزاد تجاري كيش بخصوص در زمينه توسعه شركتهايي با برند مشترك بينالمللي تاكيد نمودند.
دکتر حسین وطن پور رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای دانشبنیان حوزه سلامت تهران در این مراسم گفت: شرکتهای دانشبنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه سلامت از منظر دستيابي به فناوریهای اين حوزه پیشگام هستند و پیشرفتهای چشمگيري در اين زمينه در دانشگاه شاهد هستيم. البته نقش شرکتهای فناور و دانشبنیان این دانشگاه در حوزه فنی بسيار قابلتوجه میباشد بهنحویکه توانستهاند این ظرفیت را وارد حوزه سلامت نمایند.
دکتر شاهرخ مهدوی دبیرکل انجمن شرکتهای دانشبنیان سلامت تهران نیز در این مراسم گفت: انجمن شرکتهای دانشبنیان سلامت تهران با هدف حمایت از شرکتهای دانشبنیان در حوزه سلامت و با حمایت اتاق بازرگانی تهران و وزارت بهداشت تشکیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: انجمن شرکتهای دانشبنیان سلامت اتاق بازرگانی تهران متشكل از سه کمیته تجاریسازی، توانمندی سازی و کسبوکار است که در زمینه آموزش، تسهیل در رویههای مرتبط با شرکتهای دانشبنیان و ارائه خدمات در حوزههای مالکیت معنوی، داوری، جذب سرمایه و تجاریسازی و همچنین صادرات محصولات دانشبنیان حوزه سلامت به 100 عضو شرکت این انجمن و 300 شرکت مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری به ارائه مشاوره و خدمت ميپردازد.
وی با تأکید به لزوم همکاری بیشتر انجمن و دانشگاه، چه در زمینه تفاهمنامه جاری و چه در ارتباط با استفاده از پتانسيلهاي سایر دانشکدهها و پژوهشکدههای مرتبط با حوزه سلامت، پيشنهاد راهاندازی کلینیک سلامت را در یکی از برجهای فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهمنظور استفاده از ظرفیتهای انجمن براي كمك به شرکتهای دانشبنيان حوزه سلامت مطرح نمود تا بهاینترتیب تعاملات با سرعت بیشتری انجامپذیرند که این موضوع مورد تائید معاون محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار گرفت و مقرر شد پیگیری لازم جهت انجام این مساعدت، معمول گردد.
در این جلسه، دکتر مهدی راستی رئیس پردیس بینالمللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره اينكه فضايي به مساحت 600 مترمربع از سوی سازمان منطقه آزاد کیش جهت راهاندازي و تجهيز مرکز نوآوری این دانشگاه تأمین شده است كه در حال حاضر جهت استقرار شرکتهای فناور فعال میباشد، گفت: برنامه داریم در این مرکز علاوه بر شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزههای سلامت، شرکتهای فعال شتابدهی صادرات را نیز مستقر نموده و اين مركز را به يك هاب صادراتي محصولات و خدمات دانشبنیان تبديل نماييم.
وی یکی از مأموریتهای اصلی پردیس بینالمللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر تجاریسازی محصولات و خدمات شرکتهای دانشبنیان و ایجاد اکوسیستم نوآوری در کشور تبیین نمود و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیجفارس و منطقه آزاد تجاری بودن کیش را فرصتی بسیار مناسب جهت صادرات محصولات دانشبنیان و بهویژه صادرات محصولات دانشبنیان حوزه سلامت برشمرد.
دکتر ابوالقاسم مسگر پور طوسی معاون امور بینالمللي دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: پردیس کیش این دانشگاه حدود 2 سال است که راهاندازی شده و مأموریت اصلی این پردیس انجام فعالیتهای فناورانه و ایجاد پلتفرم برای شرکتهای دانشبنیان است. وی عنوان کرد: در این پردیس فضا برای استقرار شرکتهای دانشبنیان آماده شده و دانشگاه علاوه بر در اختیار گذاشتن فضا بهعنوان پشتیبان این شرکتها نیز فعالیت میکند. وی ابراز امیدواری نمود که همکاری مؤثری میان پردیس بینالملل کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن شرکتهای دانشبنیان حوزه سلامت برقرار شود و شاهد رشد و شکوفایی فناوری حوزه سلامت باشیم.



